Înființată de Kenzo Takada, al cărei nume îl poartă, casa de modă Kenzo a luat naștere în anul 1970. Din păcate, designerul de origine japoneză, care a creat celebrul brand, a încetat din viață în 4 octombrie 2020, la vârsta de 81 de ani, din cauza complicațiilor ce au apărut pe fondul infectării cu noul coronavirus.

Povestea de viață a lui Kenzo Takada este una ce merită descoperită, așa că te invit să citești mai departe. Totul a început în anul 1964, când tânărul Takada a decis să iasă din zona de confort și a părăsit locurile natale pentru a se muta în Paris, oraș renumit în industria modei. În primii 5 ani, acesta s-a zbătut să se facă remarcat de către nume importante din zona de fashion – și a reușit. Louis Feraud a fost unul dintre designerii cu care a colaborat în acea perioadă.

În anul 1970, însă, Kenzo a investit într-un magazin de haine vintage, pe care l-a renovat și amenajat de unul singur. A început apoi să creeze, dar și să croiasă și să coasă cu mâna lui câteva piese vestimentare, care au fost expuse în celebra Galerie Vivienne. Ulterior, își deschide primul boutique – “Jungle Jap”, în care vinde haine casual, atipice pentru acele vremuri, bluze cu mâneci croite diferit, salopete foarte evazate în partea de jos și rochii stil gogoșar. Acesta a fost, de fapt, primul pas notabil pe scara succesului.

Un an mai târziu, în anul 1971, piese vestimentare din magazinul Jungle Jap apar în Vogue, ediția din America. În 1972, prezentarea de modă concepută de Kenzo, care are loc în incinta gării d’Orsay, are un succes răsunător. În anul 1975 are deja loc prima prezentare de modă în Japonia, țara sa natală, iar 2 ani mai târziu, își prezintă colecțiile în New York.

Takada se vede nevoit să schimbe numele casei de modă când intră pe piața din America, întrucât “jap” este un cuvând care face referire la japonezi, fiind considerat ofensator. Designerul a declarat că știa că este un cuvânt ce poate avea sens peiorativ, însă a sperat că dacă îl asociază cu lucruri frumoase, va reuși să schimbe percepția asupra înțelesului. Nu a reușit să facă asta, însă vestea bună este că noul nume – Kenzo, i-a purtat noroc și i-a adus popularitate la nivel global.

Designerul Kenzo Takada primește titulatura de “Marele designer alb” și este admirat pentru modul în care reușește, în creațiile sale, să creeze o armonie între două lumi complet diferite – influențele din moda străzii din Japonia, relaxate, lejere, pe alocuri nonconformiste, și rigorile și eleganța specifice stilului parizian.

kenzo_takada

Foto: Instagram

Anii ’90 vin cu o evoluție firească a casei de modă Kenzo, care își extinde activitatea și către zona de haine și acesorii bărbătești, precum și către zona de denim ori sectorul de haine pentru copii.

În anul 1993, în urma pierderii partenerului de viață, Xavier, care este învins în lupta cu SIDA, dar și pentru că partenerul său de afaceri suferă un infarct complet neașteptat, designerul japonez vinde casa de modă Kenzo grupului de lux LVMH, deținut de Berbard Arnault. Bărbatul a mărturisit că partenerul său de viață îl ajuta și pe plan profesional, fiind un antreprenor mai priceput decât el, iar lipsa acestuia a fost copleșitoare și din acest punct de vedere, de aceea a ales să cedeze presiunilor și să vândă afacerea.

Din cauza situației dificile pe plan personal, Kenzo Takada decide, în anul 1999, să se retragă în glorie. Așadar, în luna octombrie a acelui an are loc ultima prezentare de modă semnată de designer înainte de a îi preda ștafeta noului director artistic al casei de modă, Giler Rosier.

În anul 2011, la cârma marii case de modă ajung Humberto Leon și Carol Lim, doi designeri care reușesc să readucă vibe-ul aparte pe care Kenzo Takada îl insufla colecțiilor. Aceștia sunt și cei care schimbă vechiul logo al casei de modă cu celebrul cap de tigru, care a făcut furori în întreaga lume și a readus brandul în atenția tuturor, de la vedete de renume, până la bloggeri de modă și oameni de rând.

În 2019, după 8 ani în care s-au dedicat acestei case de modă, cei doi designeri au decis să renunțe la această colaborare pentru a avea mai mult timp pentru propriul brand – Opening Ceremony.

În prezent, Felipa Oliveira este directorul de creație al casei de modă Kenzo.

Kenzo Takada a părăsit această lume, însă în mod cert numele său va merge mai departe, odată cu brandul de succes pe care l-a creat în jurul său.