Victoria’s Secret este cel mai renumit brand de lenjerie intimă din lume. Prezentările anuale ale casei de modă Victoria’s Secret sunt extrem de spectaculoase, iar deja celebrelele modele fac furori ori de câte ori apar pe podium în lenjerie intimă VS.
Cuprins articol
Începuturile Victoria’s Secret
Dacă îți închipui că acest brand a fost conceput de o femeie, te înșeli. Povestea Victoria’s Secret este una cât se poate de neașteptată. Totul a început în anii ’70, când Roy Raymond, pe atunci student la Universitatea Stanford, a intrat într-un magazin de lenjerie intimă pentru a achiziționa un set special pentru soția sa. Acesta a constatat, însă, că în magazinul cu pricina nu erau decât pijamale demodate și piese de lenjerie intimă cu imprimeuri urâte, deloc atrăgătoare. Mai mult decât atât, bărbatul s-a simțit privit insistent și etichetat drept pervers de către vânzătoarele din magazin, care l-au făcut să se simtă precum un intrus. De aici apărut ideea unui magazin de lenjerie intimă sexy, în care femeile și bărbații sunt la fel de bine primiți, iar în anul 1977, brandul a luat naștere. Dacă până la acel moment femeile percepeau lenjeria intimă ca pe articole vestimentare necesare din punct de vedere al utilității, din acel moment, lucrurile s-au schimbat complet.
Pentru a putea deschide primul magazin, Roy Raymond a împrumutat suma de 80.000 de dolari de la bănci și prieteni și astfel au fost puse bazele unei afaceri care avea să cunoască succesul la nivel internațional, nu numai în SUA.
Foto: Instagram
Apariția “îngerilor” Victoria’s Secret
În anii ’90, Victoria’s Secret deținea deja cel mai mare lanț de magazine de lenjerie intimă din toată America. Faima mondială a venit însă la jumătatea anilor ’90, când au debutat prezentările de modă spectaculoase, cu modele de top, muzică de calitate și cele mai “hot” piese de lenjerie intimă.
Conceptul prezentărilor de modă Victoria’s Secret a fost, în acele vremuri, unul de-a dreptul revoluționar. Multe modele renumite au fost lansate de VS, iar printre acestea se numără și Giselle Bundchen și Miranda Kerr. Însă și alte numele mari au colaborat cu Victoria’s Secret: Adriana Lima, Alessandra Ambrosio, Behati Prinslo, Kendall Jenner, Gigi Hadid, Naomi Campbell și Heidi Klum.
Dacă primele ediții au fost doar televizate, începând din anul 1999, show-urile Victoria’s Secret au fost difuzate și online. La primul streaming, site-ul care difuza în direct a devenit inoperabil după ce peste 1,5 milioane de vizitatori l-au accesat simultan. Tyra Banks a fost unul dintre îngerii VS ai prezentării de modă din acel an.
Foto: Instagram
Modelele Victoria’s Secret sunt denumite “îngeri” și apar în prezentările de modă îmbrăcate în lenjerie intimă și cu o pereche de aripi uriașe în spate. Acestea nu sunt alese, însă, la întâmplare – toate au personalități puternice și povești de viață interesante, astfel încât să aibă o imagine fără cusur, dar totodată să rămână accesibile, astfel încât femeile de rând să se regăsească într-un fel sau altul în ele. Un exemplu ar fi Miranda Kerr, care arată impecabil, însă totodată are și imaginea de mamă devotată.
Un alt aspect important pentru bradul Victoria’s Secret este experiența clientului din timpul sesiunii de shopping. Toate magazinele sunt amenajate în stil victorian, cu piese de mobilier tapisate cu catifea, candelabre și accesorii luxuriante. Ideea din spate este următoarea: clientul trebuie să se simtă răsfățat și binevenit, astfel încât experiența de shopping să fie una cât se poate de plăcută.
Adaptarea brandului VS la noile vremuri
În timp, brandul s-a dezvoltat și pe partea de produse de înfrumusețare. Produsele de îngrijire corporală, parfumurile, precum și produsele de make-up au fost întâmpinate cu entuziasm de către clienții Victoria’s Secret din toată lumea.
În ultimii ani, în urma acuzațiilor apărute în presă, conform cărora brandul promovează standarde de frumusețe prea exigente, prin alegerea unor manechine exagerat de slabe, VS a angajat și modele cu forme mai voluptuoase. Modelul de origine ungară Barbara Palvin a fost printre primele angajate cu scopul de arăta că standardele de frumusețe s-au schimbat.
Totodată, VS a angajat recent și primul model transgender – este vorba despre modelul de origine braziliană Valentina Sampaio. În acest fel, Victoria’s Secret și-a dorit să sprijine în mod public diversitatea.
Cu toate că în timpul carantinei impuse de pandemia de Covid-19 magazinele Victoria’s Secret din întreaga lume au fost închise, magazinul online a funcționat în permanență. Magazinele Victoria’s Secret din toată lumea s-au redeschis odată cu relaxarea măsurilor luate de autorități în timpul pandemiei de Covid-19.
Indiferent de modul în care se desfășoară povestea brandului Victoria’s Secret, un lucru e cert: fondatorii acestuia au schimbat definitiv percepția femeii asupra propriei sexualități și asupra modului în care trebuie să arate lenjeria intimă.
Comenteaza